CERN GEZİSİ

11/06/2013

30 Mayıs 2013 gününde başlayan 5 Haziran 2013 gecesi maalesef son bulan Fransa İsviçre gezimiz son gece, tüm arkadaşlarım tarafından da belirtildiği gibi çok güzel geçti.İlk gün her ne kadar yorulmuş olsak da uçaktan indikten yarım saat sonra Eiffel’in o büyülü manzarası karşısında hepimiz tüm yorgunluğumuzu unutmuştuk.Eiffel turunun ardından Şanzelize’nin o eşsiz  sokaklarında yemek yiyip alıveriş yaptıktan sonra hepimiz otele gider gitmez uyuduk.

Yeni güne daha enerjik ve daha meraklı bir şekilde uyandık.Eiffel’e çıkarak tüm Paris’i yukarıdan görme şansını yakaladık.Hepimiz yorgun ve uykusuzduk ama burası her şeyi unutturmuştu; herkes yorgun ve uykusuz olmasına rağmen çok eğleniyordu. Tüm gün gezdikten sonra akşam Fransa Colmar’a doğru trenle yola çıktık.Yaklaşık üç saat süren tren yolculuğumuzun sonunda Colmar’a gelmiştik.Alp dağlarının eteğindeki otelimize yerleştiğimizde herkes manzara karşısında büyülenmişti.

Sabah bu manzaranın devamındaki güzellikleri görebilmek için erkenden uyandık ve Colmar merkeze gittik.Tahta kayıklarla tüm Colmar’ı gezdik. Colmar, bu güne kadar gördüğümüz en sevimli yerlerden biriydi. Colmar şehir turundan sonra İsviçre’ye gitmek üzere yola çıktık.İlk önce Lozan ve Montrö olmak üzere İsviçre’yi gezmeye başlamıştık bile.Gezimizin tarihi kısımlarından biri olan barış antlaşmalarının yapıldığı yerlere gittik.Sonrasında iste Cenevre’ye giderek otele yerleştik.Akşam yemeği yemek ve Cenevre’yi tanımak için akşam dışarı çıktık ve birkaç saat gezdik.Sabahın erken saatlerinde uyanarak gezimizin asıl amacı olan CERN’e doğru yola çıktık.Oradaki Türk çalışanlarla birlikte hem CERN’ü gezdik hem de bilgiler edindik.Bilim adamlarıyla aynı ortamda öğle yemeği yedikten sonra birkaç sunuma katıldık ve CERN turumuzu bitirdik.

Ertesi gün ise üzgün bir şekilde son günümüze uyandık.Cenevre’deki tarihi ve bilimsel yerleri gezdikten ve birkaç saat alışveriş yaptıktan sonra havalimanına gitmek üzere buluştuk.Hepimiz, buradan ayrılacağı için üzgündü; ama bu kadar güzel yerleri gördüğü, arkadaşlarıyla birlikte olma fırsatı yakaladığı ve en önemlisi kendi ülkesine döneceği için mutluydu.Hüzünlü ama aynı zamanda mutlu bir şekilde havalimanına gittik, uçağa bindik ve yaklaşık üç saat sonra kendi ülkemize Türkiye’ye geldik.

Her şeyden önce bize hem bu kadar güzel yerleri görme ve bu kadar bilgilenme fırsatı sağladığı için tüm arkadaşlarım adına Fizik Öğretmenimiz Sayın Volkan Gönen’e ve sevgili okulumuz Çamlaraltı Koleji’ne teşekkür ederiz.