OSMANLI’NIN AYAK İZLERİ BALKANLAR VE CERN GEZİSİ

22/08/2014

“OSMANLI’NIN AYAK İZLERİ”

BALKANLAR VE CERN GEZİSİ

İzmir Özel Çamlaraltı Koleji olarak düzenlenen 27 Haziran -9 Temmuz 2014 tarihleri arasında Balkan ve Avrupa ülkelerindeki kültürel ve bilimsel içerikli gezimiz 40 kişilik grubumuzla gerçekleştirildi. İnanılmaz doğa güzellikleri ve içinde yaşattığı büyüleyici tarihiyle her ülkenin bize yaşattığı farklı duygular oldu. Gezimizin ilk günü Kosova’nın Priştina ve Prizren kentlerini gezmeyle başladı. Ardından bizi karşılayan tur otobüsümüzle Makedonya Üsküp’e doğru yolculuğumuz başladı.  Üsküp’ün çekici güzelliği ile dinlenip otelimizde yorgunluğumuzu atmaya çalıştık. Osmanlı Devleti’nin etkilerini bu şehirde görmek mümkündü. Yeni güne daha enerjik ve daha meraklı uyandık.  Ohrid ve Arnavutluk’u gördükten sonra Hırvatistan’a doğru yola çıktık. Akşam saatlerinde vardığımız muhteşem Dubrovnik kentinin gecesini görme fırsatı yakaladık. Sabahında ise Dubrovnik şehir turumuzu tamamlayıp Bosna Hersek’e doğru yola çıkıp Mimar Sinan’ın öğrencisi tarafından yapılan Mostar Köprüsü’nü gördük.  Gecemizi Bosna’da geçirdikten sonra Hırvatistan’ın başkenti Zagreb kentine gittik. Şehir turumuzu ertesi sabah gerçekleştirip Macaristan’ın Budapeşte kentine doğru yola çıktık ve akşamüzeri vardık.

Tuna nehrinin iki yakasındaki Buda ve Peşte’yi gezip otelimizde dinlendik. Ertesi sabah ise rehberimiz eşliğinde kent ile ilgili bilgilendik ve otobüsümüzle Slovakya’nın Bratislava kentini gezip Avusturya’nın başkenti Viyana kentine geçtik. Gece kentte bir süre zaman geçirip sabahında şehir turunun ardından Çek Cumhuriyeti’nin başkenti olan Prag’a gitmek için yola koyulduk. Gecesinde güzel vakit geçirip dinlendikten sonra sabah şehir turumuzu gerçekleştirip otelimize döndük. Bu turda Mustafa Kemal Atatürk’ün kaldığı oteli görme imkanı bulduk. Orta Çağ gecesi için hazırlanıp otelden ayrıldık. Restorana girer girmez kendimizi 14.yy’nın gecelerinden birinde bulduk. Garsonların kıyafetleri, oturduğumuz yerler, restoranın dekoru, yapılan alevli gösteriler, animasyonlar, danslar, müzikler ve yediklerimiz bizi o yıllarda yaşıyor gibi hissettirdi. Gecenin yorgunluğu ile otelimize gidip iyice dinlenip yeni bir güne merhaba dedik. Ve Almanya’ya doğru yola çıktık. Almanya’da bir ırkın yok edilişine tanıklık eden Nazi kampını gezmemiz hepimize evrenselliğin ne kadar önemli olduğunu hatırlattı. Buradan sonra BMW müzesine ardından da Münih’te şehir turumuzu tamamlayıp zaman geçirdikten sonra gece İsviçre’ye gitmek için yola çıktık.

Sabah uyandığımızda gözlerimizi Montrö’de “Göl manzarasına karşı açtık. Montrö ve Lozan’da kısa turların ardından Lozan Barış Antlaşması’nın imzalandığı oteli ziyaret ettik. Sonrasında Cenevre kentinde bulunan ve Avrupa’nın en büyük bilim merkezi olan CERN ‘e doğru yola çıktık. Öğle yemeğimizi bilim adamları ile birlikte yeme fırsatı bulduk ve sonrasında Cern gezimiz başladı Microcosm binasında kısa bir sunum izledikten sonra oradaki Türk çalışanlar eşliğinde CERN’ü gezip yeni bilgiler edindik. Ve bilimsel çalışmalar ile ilgili sorularımıza cevap bulduk. Sonrasında CERN turumuzu bitirdik. Otelimize gidip çok yoğun olacak ertesi gün için dinlendik.

Sabah İsviçre’den ayrılıp İtalya’nın Milano kentine doğru yola çıktık. Milano’da şehir turunun ardından öğle yemeğimizi yiyip Venedik için yola çıktık. Venedik’e vardığımızda hepimiz şehrin güzelliği karşısında büyülenmiştik.  Bu sular içinde kalmış güzel şehir kanal turu sonrası bizi tamamen etkisi altına almıştı. Akşam yemeğimizi de burada yedikten sonra son gecemizi geçirmek üzere Verona’ya yola çıktık.  Son sabahımızda Verona’yı gezip Sirmione kentinde gezimizi tamamladık. Sonrasında ülkemize dönüş için içimiz buruk üzgün bir şekilde uçağımıza bindik. Ailelerimizle buluşacağımız için ve bu kadar güzel yerleri gezip tarihe şahitlik ettiğimiz için hepimiz çok mutluyduk ancak turumuz bittiği ve ayrılacağımız için üzgündük.

Bizi tarihin derinlikleri ile bugünün modernliğini birleştirip görme fırsatı sağlayan tarih öğretmenimiz Sevi ŞENEKEN’e  ve Coğrafya öğretmenimiz Mine Balaban EMRE’ye, Bilimsel çalışmaların merkezi olan CERN’ de ufkumuzun genişlemesini sağlayan Fizik öğretmenimiz Volkan GÖNEN’e sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.Aynı zamanda bütün gezi boyunca bizimle olup ,çok yorulan, şefkat ve sevgisini eksik etmeyen Genel Müdürümüz Sayın Gülçağ GENCER’e bize eşlik eden rehberlerimize, bize bu deneyimi yaşama fırsatı veren ailelerimize ve tabiî ki okulumuz Çamlaraltı Koleji’ne teşekkür ediyoruz.