İlkokul eğitiminin ardından konservatuarda eğitim gören öğrencimiz Emre Nurbeyler’den uluslararası başarı!

07/09/2021

İzmirli genç piyanist Nurbeyler’den uluslararası başarı
Emre Nurbeyler’in bestesi ilk 6’ya girdi
Bestesi İtalya’da seslendirilecek

İzmirli 21 yaşındaki genç Besteci Emre Nurbeyler, İtalya’da düzenlenen yarışmada uluslararası bir başarıya imza attı. İzmirli genç piyanist Emre Nurbeyler, İtalya’da katıldığı Yamaha Disklavier Uluslararası beste yarışmasında “NeoCapriccio in Aksak Meter” isimli bestesi ile kırk altı yarışmacı beste arasında ilk altı finalist arasına girerek ülkemiz adına büyük başarı kazandı.

24-26 Eylül’de yarışmanın finalinin yapılacağı İtalya’nın Cremona Müzik Festivali’ne davet edilen Emre Nurbeyler, festivalin Sala Stradivari Salonundan Youtube üzerinden canlı yayınlanacak yarışma finalinde, diğer beş finalist ile birlikte bestesinin seslendirilmesinde hazır bulunacak.

Yamaha Europe tarafından her yıl İtalya Cremona Müzika Festivali işbirliği içinde düzenlenen Disklavier Besteciler Yarışması; bestecinin midi formatı ile yazdığı eserinin Yamaha Disclavier Model Akustik Piyanoları tarafından otomatik olarak seslendirilmesi üzerine düzenlenen uluslararası bir bestecilik yarışması.

6 yaşında piyanoya çalmaya başlayan ve 10 yaşından beri çeşitli ödüller alan Nurbeyler, Piyano lisans eğitimini Almanya’nın Staatliche Hochschule für Musik Trossingen Konservatuvarı’nda Prof. Tomislav N. Baynov’un öğrencisi olarak sürdürüyor.

Aksak Ölçüde NeoCapriccio i eserini Almanya’daki konservatuarda piyano hocası olan Prof. Tomislav Nedelkoviç Baynov’a ithaf eden genç besteci eseri için şunları söyledi:

 “Aksak Ölçüde NeoCapriccio’yu bestelerken amacım Türk ve Klasik Batı müziğinin çeşitli elementlerini dinleyicilerin de keyif alarak dinleyebileceği bir eserde toplamak oldu. Eserde 7/8’lik tanıdık aksak Türk ritmi ve içerdiği Türk Halk Müziği formlarını, piyanoda taklit etmeyi amaçlayan dörtlü aralık motiflerini kullandım. Bunun yanında formal yapı ve genel hissiyat bakımından esinlendiğim diğer nokta da Beethoven ve Chopin’in müzik dağarcığına katmış olduğu fikirler oldu. Yarışmaya gönderdiğim Aksak Ölçüde NeoCapriccio eserim; birkaç senedir solo piyano için yazmayı sürdürdüğüm dört adet “Aksak Ölçüde Rondo” bestelerine amaç ve yapı olarak benzer şekilde.  Sadece bu sefer daha serbest ve hareketli bir biçim olan Capriccio formunda besteledim. Kulaklarımızın alışmış olduğu formal yapıdaki beklentileri sarsmayı amaçlayan Messiaen atıfı bir pasaj ile yarattığım sıra dışılıklar sebebiyle Capriccio nitelemesine de “Neo” önekini getirmeye karar verdim. Otomatik piyanodaki sonsuz teknik olanağın getirdiği kaotik ortamı 7/8’lik aksak ritim ile dizginleyip eserin sonlarına doğru bu düzeni sarsmak ise çok eğlenceliydi. Bunun yanında eserin İtalya’da finale kalması müziğimizin evrenselliği yolundaki çalışmalara da bir katkı yapması açısından benim için çok değerli.”

İÇK STORE